5 زندانی" در زندان مرکزی سنندج به شیوه خوردن قرص و دار زدن خود اقدام به خودکشی کردند

 بنا به خبرهای منتشره، روز ۲۷ مرداد ماه سال جاری، در یک اقداماتی جداگانه جمعی از رندانیان ۵" زندانی"  در زندان مرکزی سنندج به شیوه خوردن قرص و دار زدن خود اقدام به خودکشی کردند.

این ۵ زندانی در بندهای ۳ و ۶ این زندان، از طریق دار زدن و خوردن قرص اقدام به خودکشی کردند. یکی از زندانیان به نام "اقبال خسروی" ۳۶ ساله از بند ۶ پس از اقدام به خودکشی با قرص؛ دچار ایست قلبی شد و جان سپرد.

وی به اتهام مواد مخدر به ۸ سال زندان محکوم شده بود. از دلایل دقیق خودکشی وی اطلاعی در دست نیست.

اقدام به خودکشی ۴ زندانی دیگر ناموفق بود. ۳ تن از آنها به بهداری زندان و یک نفر دیگر نیز به بیمارستان خارج زندان منتقل شد. تا کنون از هویت این زندانیان گزارشی منتشر نشده است.

یک منبع مطلع میگوید "قاضی و زندانبانان با خانواده های این زندانیان و خود زندانیان برخوردهای تحقیرآمیز و غیرانسانی میکردند و آنان در یک اقدام اعتراضی دست به خودکشی دسته جمعی زده اند.”

این منبع مطلع افزود: اقبال خسروی حدود ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه ظهر از طریق خوردن قرص اقدام به خودکشی کرده که منجر به ایست قلبی این زندانی شد و جان باخت

زندان سنندج یکی از مخوف‌ترین زندانهای ایران است که با کوچکترین بهانه، زندانیان را مورد آزار و اذیت قرار میدهند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

محكوميت رحيم غلامى به يك سال زندان

محکومیت رحیم غلامی به یک سال زندان رحیم غلامی فعال مدنی، محقق، شاعر و نویسنده آذربایجانی به یک سال حبس تعزیری محکوم شد. این زندانی آذر...