فشار اقتصادی نهادهای امنیتی بر خانواده عباس لسانی

فشار اقتصادی نهادهای امنیتی بر خانواده عباس لسانی

خبرگزاری هرانا – خانواده عباس لسانی فعال ترک (آذربایجانی) ساکن اردبیل و زندانی سیاسی سابق، تحت فشارهای اقتصادی توسط نهادهای امنیتی قرار گرفته‌اند. به گفته عباس لسانی، محل کسب پسرش علی لسانی بدون دلیل و با اخطار پلمب مواجه شده و دامادش در تهران به دلایل عقیدتی از کار اخراج شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز شنبه ۱۷ آذرماه ۹۷، علی لسانی فرزند عباس لسانی به دلایلی که آن را ناشی از فشار نهادهای امنیتی بر روی صنف مربوط به کار خود خوانده، با اخطار پلمب محل کسب مواجه شده است.

عباس لسانی، فعال ترک (آذربایجانی) در گفتگو با گزارشگر هرانا گفت: “این گونه فشارها بر روی فعالین ترک طی سالیان اخیر بارها رخ داده است. پلمب محل کسب علی به دلیل نسبت با من و فعالیت‌های خودش تنها نمونه‌ای از این قبیل فشارهاست. علی حدود ۱۸ ماه قبل اقدام به راه‌اندازی مغازه تعمیرات طلا کرده همزمان برای دریافت پروانه کسب این محل نیز اقدام کرده است.

با توجه به اینکه هیچ گونه دلیلی برای ندادن پروانه کسب وجود ندارد و اظهارات رئیس اتحادیه این صنف مبنی بر اینکه از سال ۹۶ بارها اداره اطلاعات فشار آورده‌اند که دستور پلمب این محل کسب را صادر کند، مشخص است که تنها دلیل برای این عمل صرفا فشار آوردن از هر طریقی به خانواده و نهایتا به خود من است”.

وی همچنین افزود: “از طرف دیگر موسی قاسمی داماد من نیز که به عنوان پیمانکار در پروژه دانشگاه محمدباقر در تهران مشغول به فعالیت بود طی روزهای اخیر از ادامه فعالیت خود منع و اخراج شده است. به او گفته‌اند که قراردادتان لغو شده و در جواب او که علت را پرسیده بود گفته‌اند «ما با تجزیه‌طلب‌ها کار نمی‌کنیم»”.

لازم به یادآوری است عباس لسانی از فعالان شناخته شده ترک  (آذربایجانی) ساکن اردبیل است که بارها به دلیل فعالیت های خود بازداشت و چند سال را در زندان سپری کرده است.

این شهروند اردبیلی پیش از این نیز به بهانه هایی مانند “نام مغازه” تحت فشار اقتصادی قرار گرفته بود به طوری که در سال ۸۸ شورای تامین استان اردبیل دستور لزوم تغییر نام ترکی مغازه او را صادر کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

محكوميت رحيم غلامى به يك سال زندان

محکومیت رحیم غلامی به یک سال زندان رحیم غلامی فعال مدنی، محقق، شاعر و نویسنده آذربایجانی به یک سال حبس تعزیری محکوم شد. این زندانی آذر...