صدور حکم شلاق و حبس برای دو شهروند تبریزی

صدور حکم شلاق و حبس برای دو شهروند تبریزی / سند

خبرگزاری هرانا – دو شهروند تبریزی به نامهای یوسف سلحشور و داوود محمودی که پیشتر در اسفندماه گذشته حین خروج از ورزشگاه تبریز پس از پایان بازی فوتبال تیم تراکتورسازی تبریز با سپاهان اصفهان دستگیر شده بودند، به حکم دادگاه کیفری تبریز، هرکدام به دو سال زندان، هفتاد و چهار ضربه شلاق و مشترکا دو هزارم دیه کامل یک مرد محکوم شدند. حکم پرداخت دیه بخاطر داشتن شاکی خصوصی اعلام شده است. منابع محلی مدعی هستند علت صدور حکم علیه این شهروندان اعتراض آنها به سفر نخست وزیر ارمنستان به ایران و سردادن شعارهایی با محوریت مسئله “قره باغ” در ورزشگاه بوده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز سه شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، یوسف سلحشور و داوود محمودی دو شهروند تبریزی توسط دادگاه کیفری دو تبریز، هرکدام به دو سال زندان ، هفتاد و چهار ضربه شلاق و مشترکا دو هزارم دیه کامل یک مرد محکوم شدند.

یک منبع مطلع در این خصوص به گزارشگر هرانا گفت: “حکم دیه برای این شهروندان بدلیل داشتن شاکی خصوصی از جانب نیروی انتظامی و یکی از مامورین این نیرو، قطعی و موارد دیگر حکم، قابل اعتراض و رسیدگی مجدد در دادگاه تجدید نظر اعلام شده است”.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

محكوميت رحيم غلامى به يك سال زندان

محکومیت رحیم غلامی به یک سال زندان رحیم غلامی فعال مدنی، محقق، شاعر و نویسنده آذربایجانی به یک سال حبس تعزیری محکوم شد. این زندانی آذر...