عدم موافقت با آزادی ناهید خداجو

عدم موافقت با آزادی ناهید خداجو

امروز صبح خانواده ناهید خداجو به همراه وثیقه گذار به شعبه چهارم بازپرسی دادسرای اوین مراجعه نمودند تا قرار وثیقه پانصد میلیون تومانی که پیشتر برای ناهید صادر شده بود را تأمین نمایند. اما بازپرس پرونده با عدم اخذ وثیقه اعلام کرد که ناهید خداجو فعلاً در حال تحقیقات و بازجوئی است و آزاد نمیگردد.

این در حالیست که چند روز پیش اعلام کرده بودند که قرار وثیقه پانصد میلیونی برای ناهید صادر شده و بعد از اخذ وثیقه آزاد میگردد که قرار وثیقه مورد اعتراض ناهید قرار گرفته بود. اما خانواده ناهید علیرغم موافقت ناهید درصدد تأمین وثیقه برای آزادی ایشان بودند که قاضی پرونده به بهانه ادامه بازجویی حاضر به آزادی ایشان نگردید.

دستگیری ناهید خداجو و دیگر بازداشت شدگان روز جهانی کارگر کاملاً غیرقانونی است. کارگران حق دارند که در روز جهانی کارگر در مقابل مجلس تجمع کنند و به بیحقوقی های مفرط و تعرض همه جانبه به زیست و معیشتشان اعتراض نمایند و مطالبات شان را مطرح کنند.

ناهید خداجو کارگر سابق بیمارستان و عضو هیأت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران میباشد. اکنون که سیزده روز از بازداشت ایشان میگذرد مرجع قضایی و نهادهای امنیتی به خانواده ایشان حتی اجازه ملاقات با ناهید نمیدهند.

ناهید خداجو، نسرین جوادی و فرهاد شیخی از اعضای اتحادیه آزاد کارگران ایران به همراه تعداد دیگری از دستگیرشدگان روز جهانی کارگر هنوز در بازداشت بسر میبرند.

اتحادیه آزاد کارگران ایران ضمن محکوم نمودن ادامه بازداشت این عزیزان خواهان آزاد بی قید و شرط تمامی دستگیرشدگان روز یازده اردیبهشت میباشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

محكوميت رحيم غلامى به يك سال زندان

محکومیت رحیم غلامی به یک سال زندان رحیم غلامی فعال مدنی، محقق، شاعر و نویسنده آذربایجانی به یک سال حبس تعزیری محکوم شد. این زندانی آذر...